Tři nejčastější chyby, které dokáží zásadně ovlivnit kvalitu spánku

Tipy a inspirace 23. července 2017 | 10:45 — Anna Novotná
Nespavost je druhým nejběžnějším zdravotním problémem hned po nachlazení. Nejvíce nespavostí trpí Švédi, Češi a Turci. Chcete to změnit? Podle odborníků je třeba se vyvarovat tří nejčastějších chyb. Víme jakých!
Další 3 fotografie v galerii
Češi patří mezi trojici národů, která nejvíce trpí nespavostí. / Shutterstock

Kvalita spánku ovlivňuje naši každodenní efektivitu i náladu. Návodů jak zmírnit nespavost je celá řada. Představíme vám tři nejčastější chyby, které kvalitu spánku dokáží zásadně ovlivnit.

Nehlídáte si, co jíte a pijete

Že není zdravé přecpávat se na noc těžkými jídly, není žádná novinka. Ale že byste si měli hlídat jídlo a nápoje, které jíte a vypijete již od odpoledne, vás možná překvapí. Taková káva s dortíkem po pozdním obědě už může být příčinou vaší neklidné noci. Odpoledne se nedoporučuje pít ani jiné kofeinové či energetické nápoje, pokud trpíte nespavostí. Večeře by pak měla být ideálně lehčí, a přestože se nedoporučuje před spaním cvičit, krátká procházka po večeři klidnějšímu spánku prospět může, radí odborníci.

Spíte v pyžamu

Sexy noční košilky nebo pohodlná flanelová pyžama po dědovi? Tak na obojí zapomeňte. Pokud se chcete dobře vyspat, pyžamo je vyloženě rušivá záležitost, která vaše tělo během spánku nepříjemně obepíná a nedovolí mu volný pohyb. Navíc jakékoliv oblečení během spánku zvyšuje vaši tělesnou teplotu a snižuje tvorbu melatoninu. Ideální je tak spát nazí. Pokud je vám to nepříjemné, měli byste volit maximálně volné a prodyšné lehké materiály.

Nepustíte z ruky telefon ani v posteli

Podle výzkumu společnosti IQS Online 74 % uživatelů nechává svůj chytrý telefon na dosah vedle své postele i během spánku. Většinou je to proto, že jej používají jako budík (91 %), ale 37 % respondentů přiznalo, že jej používá také těsně před usnutím. Telefon v ložnici dokonce v oblíbenosti předstihl i sledování televize. Právě elektronika pak může být důvodem vašeho nekvalitního spánku. Veškerá elektronika v ložnici je totiž zdrojem tzv. elektrosmogu, který má negativní vliv nejen na váš spánek, ale i na celkové zdraví a může způsobovat řadu problémů.

Zkuste si v ložnici osvojit pár návyků podle učení feng shui, které v dnešní přetechnizované době učí návratu k přírodě. Základem je dovolit proudit v ložnici všudypřítomné energii, podpořené přírodními materiály. Elektroniku tak raději nechte za zavřenými dveřmi ostatních částí bytu a ložnici zachovejte v harmonii ke kvalitnímu odpočinku.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Helena Houdová zapózovala se svojí babičkou: Ve dvaadevadesáti vypadá fantasticky!

Vyrobte si originální nástěnku na vzkazy či fotografie....

Nebezpečné vánoční mlsání: Nevhodné potraviny mohou být...

Červeného vína se nemusíte vzdát. Jen se ho naučte pít a...

Místo rozkvetlé zahrady zelený dům. Jde to i jednoduše

Špinavá okna lze umýt i v zimě. Jen je potřeba dodržet pár...

Zázrak jménem cibule. Královna kuchyně, která zaručeně...